کد خبر: 1230968
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۰
کارشناس انرژی در گفتگو با «جوان» مطرح کرد
ایران با اتخاذ رویکردی استراتژیک و نوآورانه در دیپلماسی انرژی، سبد تجارت انرژی خود را با موفقیت متنوع کرده، سرمایه‌گذاری‌ها را جذب‌کرده و خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار جهانی انرژی معرفی کرده است

جوان آنلاین: کارشناس انرژی می‌گوید ایران با اتخاذ رویکردی استراتژیک و نوآورانه در دیپلماسی انرژی، سبد تجارت انرژی خود را با موفقیت متنوع کرده، سرمایه‌گذاری‌ها را جذب کرده و خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار جهانی انرژی معرفی کرده است. تغییر به سمت پالایشگاه داری فراسرزمینی نه تنها تجارت انرژی ایران را متنوع کرده است، بلکه مسیر‌های جدیدی را برای رشد و همکاری در فرامنطقه برای ایران ایجاد کرد که مهم‌ترین برنامه راهبردی دولت شهید رئیسی در بازارسازی کلیدی در بخش انرژی بوده است. 
 
سید علی مرتضوی کارشناس انرژی در رابطه با تحول تجارت انرژی در دولت سیزدهم به «جوان» می‌گوید تحول تجارت انرژی ایران در دولت‌سیزدهم، نقطه عطف مهمی در توسعه اقتصادی کشور و تعامل جهانی است. ایران با اتخاذ رویکردی استراتژیک و نوآورانه در دیپلماسی انرژی، سبد تجارت انرژی خود را با موفقیت متنوع کرده، سرمایه‌گذاری‌ها را جذب‌کرده و خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار جهانی انرژی معرفی کرده است. 
وی ادامه می‌دهد تمرکز دولت بر سیاست پالایشگاه‌داری و سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی، صادرات خدمات فنی و مهندسی و مشارکت‌های منطقه‌ای نه تنها بخش انرژی ایران را تقویت کرده است، بلکه پایه‌های رشد و همکاری پایدار را در سال‌های آینده ایجاد کرده‌است. از آنجایی که ایران به مسیر خود برای تبدیل شدن به یک بازیگر فعال و مهم انرژی در عرصه جهانی ادامه می‌دهد، اصول نوآوری، پایداری و همکاری محوری در استراتژی تجارت انرژی آن باقی خواهد ماند و آینده‌ای مرفه و پویا را برای کشور و شرکای آن تضمین می‌کند. این کارشناس انرژی در زمینه بازارسازی کلیدی در بخش انرژی ادامه می‌دهد یکی از راهبرد‌های کلیدی دولت‌سیزدهم برای بازطراحی تجارت انرژی ایران، تمرکز بر سیاست‌های پالایشگاه داری فراسرزمینی بوده‌است. ایران با نوسازی و بازسازی زیرساخت‌های غیرفعال و مستهلک‌شده پالایشی در کشور‌های متحد و همسو، بازار تضمین شده‌ای را برای صادرات نفت و گاز خود تضمین کرده است. این رویکرد نوآورانه ایران را قادر می‌سازد تا هزینه‌های مربوط به ساخت پالایشگاه‌های جدید را به حداقل برساند و در عین حال از تخصص خود در فناوری و مهندسی نفت استفاده کند. تغییر به سمت پالایشگاه داری فراسرزمینی نه تنها تجارت انرژی ایران را متنوع کرده است، بلکه مسیر‌های جدیدی را برای رشد و همکاری در فرامنطقه برای ایران ایجاد کرد که مهم‌ترین برنامه راهبردی دولت شهید‌رئیسی در بازارسازی کلیدی در بخش انرژی بوده است. 
مرتضوی در پایان می‌گوید با نگاهی به آینده، تجارت انرژی ایران با تعهد به توسعه پایدار، نوآوری و همکاری‌های منطقه‌ای برای تکامل و گسترش بیشتر آماده‌است. ایران با پذیرش فناوری‌های جدید، تقویت صنایع دانش‌بنیان و تقویت روابط با شرکای منطقه‌ای، می‌تواند به ارتقای چشم‌انداز تجارت انرژی خود ادامه دهد و به رشد و ثبات بخش انرژی جهانی کمک کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار